메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
EunYoung Kang (Kongju National University)
저널정보
한국영어학회 영어학 영어학 Volume.21
발행연도
2021.1
수록면
1,182 - 1,195 (14page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Of the many academic materials, lectures can be a great source for improving L2 learners’ vocabulary because they are likely to repeat topic-specific words in various contexts. However, whether and how such repeated exposure to topic-related words through lectures translates into L2 vocabulary learning remains largely unexplored. In addition, few studies have explored how learner-related factors such as prior vocabulary knowledge influence learning gains. This study investigates how watching an academic lecture affects L2 incidental vocabulary learning. It also analyzes the relationship between L2 learners’ vocabulary size and learning gains. Ninety undergraduate English-as-a foreign language (EFL) students were assigned to either the treatment group (n = 44), which watched an academic lecture containing ten target words, or the control group (n = 46), which only took a pretest and posttest of target words. The findings revealed that watching a lecture resulted in significant vocabulary gains. In addition, vocabulary gain appeared to be influenced by the participants’ vocabulary size.

목차

ABSTRACT
1. Introduction
2. Literature Review
3. Methods
4. Results
5. Discussion and Conclusion
References

참고문헌 (29)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0