지원사업
학술연구/단체지원/교육 등 연구자 활동을 지속하도록 DBpia가 지원하고 있어요.
커뮤니티
연구자들이 자신의 연구와 전문성을 널리 알리고, 새로운 협력의 기회를 만들 수 있는 네트워킹 공간이에요.
이용수
등록된 정보가 없습니다.
논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!
Urban diversity and politics of (im)mobilities: Yemeni refugees’ experiences in Jeju Island, South Korea
대한지리학회 학술대회논문집
2019 .11
한국 난민 이슈의 정치화
문화와 정치
2018 .12
EU 난민의 장단기 경제 효과 -경제성장, 노동시장, 재정수지를 중심으로-
지중해지역연구
2016 .01
난민과 이동통치: 예멘 출신 난민 신청자들의 제주에서의 경험 연구
공간과 사회
2022 .12
The Cognitive Dissonance on Refugees in South Korea: The Case of the Influx of Yemeni Refugees on Jeju Island
동북아연구(구 통일문제연구)
2022 .08
Protection and Assistance for Forced Migrants: The Art of Socio-economic Integration
[KIEP] KIEP Opinions
2023 .05
Analyzing the Typology of Korean Citizens’ Perspectives on the Admission and Settlement of Asylum Seekers and Refugees
Journal of Asian Sociology
2021 .06
Behind the Yemeni Civil War: Implications and Outlook
IFANS FOCUS
2018 .08
Seeking asylum in Germany : how social stratification affects the length and outcomes of asylum recognition processes
한국사회학회 심포지움 논문집
2018 .05
독일의 난민 관련법 개정 현황
법학연구
2019 .01
독일의 언론보도가 난민 정책변화에 미친 영향과 시사점
지중해지역연구
2019 .01
난민 문제에 대한 국제법적 검토 - 제주도 입국 예멘인의 난민신청을 중심으로 -
계간 외교
2019 .01
How does the legal status and the length of asylum procedure affect the labor market integration of refugees in Germany?
한국사회학회 심포지움 논문집
2018 .05
Securitization of Democracy: A Case Study of South Korea
International Journal of Korean Unification Studies
2015 .01
행위자-네트워크 이론을 통한 제주 예멘 난민의 관계성의 이해
한국도시지리학회지
2019 .01
Filling the Labour Shortage: Ways and Obstacles to the Integration of Recent Refugees into the German Labor Market
유럽연구
2016 .09
유럽의 반 난민정서 강화와 영국 비호신청자의 참상
디아스포라연구
2019 .06
한국 난민정책의 한계와 대안 - 제주 예멘 난민 사례를 중심으로 -
Crisisonomy
2019 .01
Labor Market Integration as a Solution for Refugee Crisis in Indonesia: Lesson learned from EU member cases and the implications for Indonesia
EU연구
2020 .01
An Exploratory Study on the Adjustment Experiences of Refugees Living in South Korea: Focusing on a positive perspective
비교교육연구
2023 .05
0