메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Philip Yoongoo Jung (동국대) 신정아 (동국대학교)
저널정보
한국초등영어교육학회 초등영어교육 초등영어교육 제27권 제1호
발행연도
2021.1
수록면
99 - 120 (22page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study examined pre-service and in-service primary teachers’ perceptions toward classroom English in teacher-guidebooks. Thirty-two pre-service teachers from a national university of education and 41 in-service teachers participated in a survey. The results of the survey revealed extensive differences in perception between the two groups of teachers. The pre-service teachers were highly satisfied and displayed a profound confidence toward classroom English provided in the teacher-guidebooks in general, while in-service teachers largely expressed their dissatisfaction toward it with diverse underlying reasons such as it being inauthentic, too simple, and inconsiderate of students’ proficiency and grade levels. Overall, the results suggest noteworthy factors in variant perceptions of pre-service teachers and those of in-service teachers toward classroom English provided in the guides and propose some foundational demands in the developments and modifications of the teacher-guidebooks.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (54)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0