메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이지선 (하비에르 국제학교)
저널정보
글로벌영어교육학회 Studies in English Education Studies in English Education Vol.24 No.3
발행연도
2019.1
수록면
443 - 486 (44page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
This study investigates Korean secondary EFL teachers’ task choice and their consideration during lesson planning. A total of 146 English teachers in middle and high schools were surveyed, and the data were analyzed using frequency analysis and multiple response analysis. The results show that when they are asked to choose a certain task to teach a unit using a textbook, they prefer: prediction tasks when introducing a unit, general knowledge tasks to teach listening and speaking, student as question master tasks to assess listening and speaking, prediction task to teach reading and personalization tasks to assess reading as well as to teach and assess writing; discussion tasks to teach culture, and personalization tasks to assess culture and to wrap up a unit. The findings also reveal differences between middle schools teachers and high schools teachers in task choice. The factors teachers take into a considerations are explored. These results suggest changes for teacher training programs and the focus of research.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (61)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0