메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Buyi Zhang (원광대학교) 이숙향 (원광대학교)
저널정보
한국현대언어학회 언어연구 언어연구 제35권 제4호
발행연도
2020.1
수록면
599 - 626 (28page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study acoustically analyzes the production of English fricatives (/f/, /v/, /θ/, /ð/, /s/, /z/, /ʃ/, /ʒ/) by ten native speakers from the United States and 40 Chinese EFL learners (of various English proficiency levels). Six acoustic parameters proved to be capable of distinguishing places of articulation, voicing and vowel contexts from previous studies are considered: spectral mean (M1), variance (M2), skewness (M3), kurtosis (M4), relative amplitude and normalized duration. The statistical results reveal that: Firstly, the six acoustic parameters work differently in distinguishing places of articulation, voicing, and vowel contexts between native speakers and advanced learners and beginners. The effect of vowel context becomes weaker with the improvement of L2 proficiency. Secondly, Chinese EFL learners demonstrate significant differences in acoustic features with native speakers in English fricative production, which indicates that Chinese EFL learners face challenges in producing native-like English fricatives. Besides, advanced learners are found to give a closer performance to native speakers (less significant differences in acoustic characteristics with native speakers) than beginners. Lastly, segmental substitutions errors of /v/-/w/ and /ʒ/-/r/ are observed in Chinese EFL learners.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (26)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0