지원사업
학술연구/단체지원/교육 등 연구자 활동을 지속하도록 DBpia가 지원하고 있어요.
커뮤니티
연구자들이 자신의 연구와 전문성을 널리 알리고, 새로운 협력의 기회를 만들 수 있는 네트워킹 공간이에요.
등록된 정보가 없습니다.
논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!
코로나19 환경의 온라인 관광영어수업에 관한 연구
영상영어교육(STEM Journal)
2020 .01
University EFL Students’ Perceptions on Online Instruction and Self-Regulated Learning During the Covid-19 Pandemic
영미어문학
2022 .12
영어 프레젠테이션을 위한 실시간과 비실시간 비디오기반 그룹 활동에서 대학생의 학습태도에 관한 연구
영상영어교육(STEM Journal)
2021 .08
We want more interaction: Learners’ viewpoints on the implementation of online university English classes
영어교과교육
2020 .01
온라인 기반 영어 학습에 대한 예비초등영어교사의 반응 연구
초등영어교육
2020 .01
코로나19 사태에서 온라인 영어 수업에 대한 초등학생 및 학부모 인식 조사: 실시간 대 비실시간 수업 비교
초등영어교육
2020 .01
Comparison of Korean college learners’ sense of community between full-sync and half-sync/ half-async English courses
영어교과교육
2021 .01
L2 Listening Instruction: More Bottom-up or More Top-down?
Journal of Asia TEFL
2018 .01
Low-Level Students’ Perspectives Toward Synchronous and Asynchronous Blended Learning Activities in the Post-Pandemic Era
영상영어교육(STEM Journal)
2024 .02
A Study on Native English Professors’ Perceptions of Running General English Online
새한영어영문학
2021 .05
Effects of Explicit Pre-task Instruction on Korean EFL Learners’ English Speaking Performance
새한영어영문학
2023 .02
통합 및 분리 형태초점 교수법에 대한 고등학교 및 대학교 영어학습자들의 선호도 연구
언어과학연구
2019 .09
The Effects of Storytelling-based Instruction on English Speaking Ability in the Korean EFL University Classroom
언어학 연구
2018 .10
The Mutually Complementary Relationship of Corpus-Based and Genre-Based Instruction : A Case-Study of an ESP Course for Military English Instruction
담화·인지언어학회 학술대회 발표논문집
2015 .10
온라인 수업 방식에 따른 영어 향상과 학습자 인식: 실시간 화상수업과 동영상수업 효과 비교
Studies in English Education
2021 .09
Schema-Based Instruction on Learning English Polysemous Words: Effects of Instruction and Learners’ Perceptions
Journal of Pan-Pacific Association of Applied Linguistics
2017 .07
영어 전용 교과와 영어 혼합형 교과 강의에 대한 학습자들의 인식 비교
영어영문학연구
2017 .01
The Effects of the Timing of Form-focused Instructions on English Learning
새한영어영문학회 학술발표회 논문집
2020 .10
Students’ Perceptions towards Hybrid EFL Content Course
언어학 연구
2020 .10
An Investigation of the Relationship Between Grammar Type and Efficacy of Form-Focused Instruction
신영어영문학
2018 .02
0