메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
박언주 (전북대학교)
저널정보
한국고전중세르네상스영문학회 고전중세르네상스영문학 밀턴과 근세영문학 제31권 제1호
발행연도
2021.1
수록면
29 - 48 (20page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This article argues that Elizabeth Cary’s Tragedy of Mariam can be understood not only as a Senecan closet drama but also as a Renaissance revenge tragedy. Much criticism of Mariam has emphasized how closet drama was a safe choice for Cary as a female author because it promoted private reading rather than public staging. This article, however, argues that such views neglect Cary’s attempt to break away from an allegedly feminine mode of writing and to engage with the genre of revenge tragedy, which was predominantly developed by male playwrights. Cary joined the circle of revenge tragedy authorship and reinvented the genre’s conventions by foregrounding two female avengers, Mariam and Salome, whose anger is not only legitimized but also geared toward establishing female subjectivity. Mariam is also a unique avenger within this genre as her vengeance stimulates the criminal’s sincere repentance and envisions the betterment of the existing society.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (22)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0