메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
박언주 (전북대학교)
저널정보
대한영어영문학회 영어영문학연구 영어영문학연구 제48권 제1호
발행연도
2022.2
수록면
47 - 64 (18page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This article argues that generic ambiguity of Hamlet results from its reflexive engagement with the genre of revenge tragedy. Renaissance revenge tragedy demonstrates a high level of self-consciousness about its own dramatic mode as well as its history and conventions. Yet Hamlet merits special scrutiny because its metatheatricality is intended to question the basic assumptions of the genre. Indeed, unlike other avengers, Hamlet postpones his revenge in order to debate and reflect on his obligation to vengeance itself. The prince hesitates because he is not able to naturally acquiesce to the obligation of revenge, which is predicated upon the kinship between the avenger and the victim as well as the unrepentant perpetrator. Hamlet’s self-reflexivity not only alludes to a common writing practice in the early modern period, but also contributes to establishing the genre of revenge tragedy as modern and open to constant change and innovation.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0