메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김은아 (서울대학교)
저널정보
고려대학교 언어정보연구소 언어정보 언어정보 제29호
발행연도
2019.1
수록면
5 - 25 (21page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The present study tested whether adult Korean learners of English are able to immediately integrate verb-specific structural information (i.e. subcategorization restrictions imposed by individual verbs) as they read sentences in English. Seventeen native speakers of English and 22 Korean learners of English participated in an eye-tracking experiment, in which they read English sentences that contained a wh-dependency between the head NP and the verb of a relative clause. The relative clause verbs consisted of three types that varied in terms of subcategorization properties: transitive verbs that take an NP complement more often than a PP complement, transitive verbs that take a PP complement more often than an NP complement, and unaccusative verbs that are strictly intransitive. The results suggest that whereas native speakers use verb subcategorization information in making initial parsing decisions regarding wh-dependency formation, Korean learners are only able to integrate the information in later stages of sentence processing. Possible accounts of this discrepancy in the time course of verb information integration are discussed.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0