메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김지현 (한국외국어대학교)
저널정보
한국외국어대학교 영미연구소 영미연구 영미연구 제51권
발행연도
2021.1
수록면
223 - 250 (28page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
A written production task was used to examine the contributions of frequency-based verb bias information to L2 learners’ production of English sentences. Korean L2 learners of English were instructed to produce a complete sentence for each of forty-three English verbs. The verbs belonged to three categories based on verb bias: direct object (DO) bias, sentential complement (SC) bias, and equibias (EQ-bias). The proportion of DO sentence completions was highest for the DO-bias verbs and lowest for the SC-bias verbs, replicating and extending results found in previous studies with monolingual English speakers. The results also showed a significant positive correlation between the proportion of DO/SC sentence structures for each verb in this study and the corresponding proportion of DO/SC sentence completions reported in a previous study with native English speakers (Garnsey et al., 1997). These results imply that the L2 learners in this study were sensitive to the continuous nature of verb bias and are able to employ this information in their written production. Methodological issues regarding the treatment of verb bias information as a categorical variable in psycholinguistic studies are also discussed.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0