메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Nola Agha (University of San Francisco) Jess C. Dixon (University of Windsor)
저널정보
글로벌지식마케팅경영학회 Journal of Global Sport Management Journal of Global Sport Management Vol.6 No.1
발행연도
2021.1
수록면
7 - 29 (23page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This conceptual paper uses a strategic management approach to assess the unique structure of the business of spectator sport. We argue there is a lack of business competition because franchises are simultaneous co-producers, collaborators, buyers, and suppliers. Consequently, mainstream strategic management frameworks that rely on competitive environments are ill-equipped to evaluate the nuances of spectator sport. In response to these observations, we develop multiple new and modified frameworks, including a spectator sport supply chain that inextricably links the participatory and spectator sport segments. Through this hierarchy of training, participants evolve from paying customers to inputs to production. Spectator sport and its supply chain are then positioned in the center of a revised industry model to develop a theory of spectatoritis, which is a rational explanation for why spectator sport is not only a natural focus for research, but also furnishes considerable promise for the development of unique sport management theory.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (56)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0