메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김혜란 (광주교육대학교) 손현동 (광주교육대학교)
저널정보
아태인문사회융합기술교류학회 아시아태평양융합연구교류논문지 아시아태평양융합연구교류논문지 제6권 제11호
발행연도
2020.1
수록면
159 - 172 (14page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study is aimed to develop a group counseling program to promote the self-esteem of children from multicultural families and test its effects. To this end, an 11-session program was developed based on the reviewed literature on self-esteem improvement programs. The program was characterized by activities designed to facilitate interactions among children and increase their participation, encourage them to have a positive viewpoint of a multicultural environment, and accumulate success experiences. The program was applied to five fifth-graders from multicultural families twice per week. Its effects were tested with the self-esteem inventory and investigator's observation on participants' behaviors in each session. Based on the results of the study, the developed group counseling program was effective in promoting the self-esteem of children from multicultural families. Also, it showed that the program could be used in lessons at schools where it was difficult to secure counseling hours with children.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (43)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0