메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
송화 (Yanbian University)
저널정보
한국언어연구학회 언어학연구 언어학연구 제22권 제3호
발행연도
2017.1
수록면
23 - 39 (17page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
English plays an overwhelming role in achieving the communication and idea exchange among people. English writing is a skill of output, which can reflect one’s comprehensive cultural competence and logic thinking ability. There is no doubt that English writing is one s kill which can be acquired only in a hard and long way. As one means of expression, writing helps people to make a direct communication with each other without restriction of time and place, which can witness the lighting up the flame of thinking and penetrating ideas. In sharp contrast with the importance of English writing, students in the universities and colleges show an indifferent attitude towards English writing, mostly caused by the reason that the universities adapt the traditional English teaching method and evaluation. This research applies the formative assessment into English writing process tentatively and tries to explore the influence that formative assessment exerts on students' writing proficiency. The author proposed that formative assessment attaches more importance to the process of learning, with multiple types and tools of assessing to provide timely and effective feedback to facilitate teaching and learning.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (19)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0