메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김양희 (부산대학교)
저널정보
한국외국어교육학회 Foreign Languages Education Foreign Languages Education Vol.23 No.4
발행연도
2016.1
수록면
251 - 268 (18page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to find out the methods of integrative teaching-learning of the French language and culture to develop learners’ communicative ability based on understanding context of culture for French major students. The research steps are as follows: (1) establishing goals of a course, selecting and arranging content through examining the results of preceding studies, and (2) following descriptions of cultural contexts and performing tasks integrating the French language and culture in four skills (speaking, listening, reading and writing). We found the following results through this study: (1) Cultural components contribute to motivate learners in foreign language teaching-learning, (2) Authentical documents are helpful for learners to understand the target language and culture and to acquire communicative ability, and (3) Learners will cultivate intercultural competence through comparative procedures between native culture and target culture while performing a task.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0