메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김남희 (조선대학교) 정미애 (금강대학교)
저널정보
한국현대언어학회 언어연구 언어연구 제31권 제2호
발행연도
2015.1
수록면
247 - 273 (27page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Kim, NamHee⋅Jung, Mie-Ae. 2015. A Study on Vocabulary Learning Strategies Used by Korean EFL University Students. The Journal of Studies in Language 31.2, 247-273. This study aims to investigate the vocabulary learning strategies used by Korean EFL university students. The tendency of vocabulary learning strategy use was investigated according to gender, fields of study (Engineering vs. Management), and English reading proficiency levels. The participants of the study were 197 freshmen enrolled in a university in Korea. Data were gathered by means of questionnaire survey and semi-structured individual interviews. The results showed that students used the medium level of vocabulary learning strategies. There were no significant gender and study field differences in overall vocabulary learning strategy use, while there was a significant difference in the use of the metacognitive strategies between high and medium reading proficiency level students. Based on the results, some pedagogical implications for vocabulary teaching and learning were suggested. (Chosun University⋅Geumgang University)

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (39)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0