메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
역사교육학회 역사교육논집 역사교육논집 제55호
발행연도
2015.1
수록면
3 - 28 (26page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
History is a kind of object that is not familiar and directly perceivable. It is, therefore, very difficult for students on the elementary school level to understand and interpret a historical topic while exploring history. As an effective history education for children, this paper suggests the personal history project through which children could experience how history is structured and on what basis it is explored. Through this project, the children tracked their life based on their memories, photos, interviews, etc. They came to learn that more credible is using various kinds of information rather than relying on a single resource. They also experienced the close relationship between history and themselves. They showed themselves signifying their life with their own language during the chronology making activity, autobiography writing and letter writing. The children became the subject of history exploration and came to have their own personalized history.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0