메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
대한언어학회 언어학 언어학 제23권 제1호
발행연도
2015.1
수록면
65 - 90 (26page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Hwang, Injah. (2015). An acoustic Analysis of English Vowels produced by Korean University Students. The Linguistic Association of Korea Journal, 23(1), 65-90. This paper investigated Korean university students' production of English /ɪ/, /ɛ/, /æ/, /ʌ/, and /ɔ/ vowels in minimal pair settings of /ɪ/ & /ɛ/, /ɛ/ & /æ/, and /ʌ/ & /ɔ/. Thirty female freshmen (15 higher- and 15 lower-proficiency group) were recruited and their production was analyzed in terms of acoustic values such as F1, F2, and duration. The results indicated that both groups differentiated the vowel contrast between /ɪ/ and /ɛ/, but they did not produce the vowel /ɪ/ accurately. Also, most of the participants had a great difficulty differentiating between /ɛ/ & /æ/, and /ʌ/ & /ɔ/ in terms of F1 and F2 values although higher-proficiency group outperformed lower-proficiency group. In particular, all of the subjects had the most difficulty producing /ɔ/ accurately. As for duration, the length of /æ/ and /ɔ/ vowels produced by both groups was much shorter compared to native norms whereas the duration of /ɪ/, /ɛ/ and /ʌ/ vowels was similar to native talkers.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (35)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0