메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
안혜성 (대천초등학교) 방준 (부산외국어대학교)
저널정보
팬코리아영어교육학회 영어교육연구 영어교육연구 제27권 제2호
발행연도
2015.1
수록면
85 - 103 (19page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to analyze the effects of Korean-English storytelling on the development of elementary school students’ vocabulary abilities and affective domain. The experimental instruction was given to 40 third to sixth grade students in elementary school. Over a period of two weeks during which time they covered 40 hours worth of material from nine different chapters, three types of tests and two types of questionnaires were administered, in order to examine the effects of the experiment on the students’ vocabulary abilities and affective domain. The results are summarized as follows. First, over 90 percent of the students responded that they were satisfied with learning vocabulary using storytelling. Second, the results of the post-test show the scores greatly improved since the pre-test. Third, the results of the delayed-test show the scores are higher than the pre-test. There were positive results in the students’ affective domain. To conclude, the findings show that using Korean-English storytelling can be a powerful learning method to enhance students’ vocabulary ability. Further study should be developed but the preliminary results look promising when efficiently applied to English Education.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (30)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0