메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
우리말교육현장학회 우리말교육현장연구 우리말교육현장연구 제9권 제1호
발행연도
2015.1
수록면
243 - 270 (28page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This article analyzes synonymy semantics according the theories frame. Traditional semantics analyzes language internally and ignores the human experiences and cognition mechanisms. Cognitive Semantics argues that the meaning of words lies not in language itself but in the frames constructed by a series of cognition activities. The establishment of meaning should take encyclopedic knowledge into account. Frame Semantics provides a new perspective to the explanation of meaning, and it can be used to distinguish synonymies from three perspectives of “profiling”, ‘selectional restruction’, ‘Linking of the framework elements and gyeokteul’ And using the three methods, the synonyms for “넘다-건너다” were analyzed. According to the analysis result, proposed the education plan for Chinese advanced learners.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (13)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0