메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
유혜경 (Nanyang Technological University) 방성원 (경희사이버대학교)
저널정보
연세대학교 언어연구교육원 한국어학당 외국어로서의 한국어교육 외국어로서의 한국어교육 제43권
발행연도
2015.1
수록면
161 - 189 (29page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study aims to present the effective pedagogical method that can help Korean language learners to improve their competence in the usage of the particles ‘i/ka’ and ‘eun/neun’. The particle ‘eun/neun’ is often mistakenly perceived as a subject particle by learners as both ‘i/ka’ and ‘eun/neun’ are found after the subject in sentences. Therefore, the learners often randomly choose one of them to use as a subject particle, leading to pragmatic errors. In this study the particles were classified according to their semantic, pragmatic and syntactic features from the perspective of teaching Korean as a foreign language. A lesson was designed to reflect the different functions of these two particles in various contexts by presenting samples of dialogue. The classroom experiment proved the effectiveness of this method of teaching.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0