메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
염충우 (지엠테크니컬센터코리아) 한수지 (지엠테크니컬센터코리아) 강령경 (지엠테크니컬센터코리아)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 추계학술대회 및 전시회 2021년 한국자동차공학회 추계학술대회 및 전시회
발행연도
2021.11
수록면
118 - 121 (4page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Green House Gas requirement is getting more stringent for internal combustion engine variants regarding many countries regulatory trends especially US/KOR/EU/China market. Known technologies are effective to deal with those regulation, but the most technologies are expensive to improve fuel economy. There is an opportunity to improve fuel economy by minor modification of alternator hardware. Alternator efficiency tends to have higher efficiency on middle alternator current output range, but the most frequent usage range is low output range during fuel economy test cycle. Previous papers introduced and just recommended to use more efficient alternator overall, it’s not focused specific alternator output range efficiency. This paper will introduce how much fuel economy could be improved by optimizing low output range efficiency.

목차

Abstract
1. 서론
2. 분석 범위와 개략도
3. 실험계획법 (DoE)
4. 결론
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0