메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
오정환 (일리노이대학교) 박석 (광운대학교) 이충영 (나사렛대학교)
저널정보
한국체육과학회 한국체육과학회지 한국체육과학회지 제31권 제1호 (인문사회과학 편)
발행연도
2022.2
수록면
575 - 587 (13page)
DOI
10.35159/kjss.2022.2.31.1.575

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study was to investigate physical education teacher education (PETE) faculty’s perspectives on the standards-based reform (SBR) for K-12 physical education (PE) in the United States. In total, twenty-four individuals from four different kind of universities participated in standardized-open-ended interviews that were inductively and deductively analyzed. The themes that emerged indicated the majority of participants had a strong conviction to the current practice of the SBR due, in part, to the broad nature of the standards that allow for local flexibility and adaptability. However, they also believe that the current standards are not adequate to guide PE programs and individual teachers due to their ambiguous nature and an absence of mandates in implementation. The research suggests that PE must offer explicit, detailed standards and grade-level outcomes with more coherent national guidelines in order to promote quality standards-based learning contexts.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 연구방법
Ⅲ. 결과
Ⅳ. 결론 및 제언
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0