메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
오정환 (일리노이대학교) 박재호 박석 (광운대학교)
저널정보
한국체육과학회 한국체육과학회지 한국체육과학회지 제30권 제3호 (인문사회과학 편)
발행연도
2021.6
수록면
719 - 736 (18page)
DOI
10.35159/kjss.2021.6.30.3.719

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This paper describes the development of Common Core State Standards (CCSS) that has emerged in the backdrop of global educational governance, examining how CCSS influenced the school-based physical education (PE) curriculum in the United States (US). Since the new millennium, states have adopted CCSS as part of standards-based reform with the aim of offering local entities both educational flexibility and consistency. After the implementation of CCSS, however, the school curriculum in the US tends to be standardized focusing on the CCSS system due to an increased influence of the federal government. In this national context, the profession of PE has made multifaceted efforts to address this nationwide reform movement by establishing national standards and summative teacher guidelines, grade-level outcomes, and assessment systems, thereby building a unified common foundation in the field. Such system-wide change, however, does not necessarily signal total standardization for PE curricula. Expansive discourses and debates among professionals in the field have exerted significant limits on curriculum standardization. This implies that although policies for K-12 PE have been assembled focusing on the CCSS movement, the implementation in local programs remains distinct in form and scope due to multiple unique features of each program.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 본론
Ⅲ. 결론
참고문헌

참고문헌 (52)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2021-692-001861990