메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
오정환 (일리노이대학교) 노기웅 (광운대학교) 박석 (광운대학교)
저널정보
대한체육학회 대한스포츠융합학회지 대한스포츠융합학회지 제20권 제2호
발행연도
2022.11
수록면
33 - 46 (14page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
In recognition of negative consequences from many states’ disparate standards, the idea of introducing a nationwide curriculum has recently arisen by some scholars in the field of K-12 physical education (PE). The purpose of this research was to explore physical education teacher educators’ perspectives on challenges of introducing a national curriculum in the United States’ school contexts. Twenty-five faculty in PE participated (in)formal interviews that were inductively/deductively coded. Based on the in-depth interviews, three primary factors that would make the introduction of national curriculum reform difficult were found: (a) anticipated resistance and anti-federal sentiment of states and local entities to change, (b) sociocultural and regional disparities, and (c) strong beliefs about an idiosyncratic and localized curricular approach among educational professionals. It seems desirable for curricular reform for K-12 PE to occur at a gradual change for the standards-based model rather than total standardization for curricula.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0