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논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
윤재현 (에이드 컴퍼니) 노우승 (경상국립대학교) 도재혁 (경상국립대학교)
저널정보
한국기계가공학회 한국기계가공학회지 한국기계가공학회지 제21권 제5호
발행연도
2022.5
수록면
53 - 60 (8page)

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In this study, the conceptual design and performance evaluation of a personal air vehicle (PAV) is presented, which is a potential futuristic individual transportation. The blade element theory (BET) is employed to compute a rotational velocity. A computational fluid dynamics (CFD) simulation is performed to investigate the difference in the thrust performance in the rotor axis distance of a quad-copter PAV in hovering. Modal analysis is performed to create a Campbell diagram to investigate critical speed. Consequently, a quad-copter PAV changes the aerodynamics thrust and critical velocity according to the rotor axis distance.

목차

ABSTRACT
1. 서론
2. PAV 모델
3. 유동 해석
4. PAV의 고유진동 해석
5. 결론
REFERENCES

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