메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Hisao Oshima (Kyushu University)
저널정보
한국셰익스피어학회 Shakespeare Review Shakespeare Review Vol.57 No.4
발행연도
2022.4
수록면
615 - 632 (18page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Ophelia has been a target role for many young Japanese actresses wishing for success on stage. The role is a perfect dramatic embodiment of fleeting youthful beauty victimized in tragedy. Since the first introduction of Western drama in Japan in the Meiji period, the Shakespearean heroine has fascinated the Japanese audience. This paper aims to examine how Ophelia entered the Japanese stage in its early days in order to show how greatly the character has contributed to the Japanese tradition of great actresses called “joyus”: Sada Kawakami, Sumako Matsui and other Japanese actresses, especially “Ninagawa’s children.”

목차

I
II. Sada Kawakami and Ellen Terry: the First “Genuine” Ophelia and Joyu Fandom in Japan
III. Training Schools for Actresses and the First Professionally Trained Actress Sumako Matsui’s Ophelia
IV. Yukio Ninagawa’s Children and Ophelia
V. Conclusion: Kirin Kiki as Ophelia
Works Cited
Abstract

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0