메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김현욱 (국민대학교)
저널정보
한국일본문화학회 일본문화학보 日本文化學報 第93輯
발행연도
2022.5
수록면
79 - 96 (18page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
This paper examines the modern acceptance of Noh(能) with a focus on Takiginoh (薪能). Noh performed on a temporary outdoor stage with bonfires nearby. Takiginoh originated from Kyoto Takiginoh (京都薪能), performed at the Heian Jingu Shrine (平安神宮), in 1950, and rapidly spread throughout the country. Although Takiginoh has played a significant role in spreading Noh to each region, there have been only a few studies of when and how it spread. In this paper, after examining the history, transition, and special characteristics of Takiginoh, the purpose of performing Takiginoh and its popularization are also investigated. Additionally, this study will consider whether Takiginoh will be a solution for the continuation of Noh. Over the past 70 years, Takiginoh has become a tourist industry in each region and gained popularity among the public. For the continued development of Noh, it is necessary that the public be interested in Noh, and for this the opportunities to appreciate Noh should increase. Takiginoh is thought to play an essential role in enhancing the public’s interest in Noh.

목차

1. 들어가며
2. 다키기노(薪能)의 역사와 변천
3. 다키기노의 확산과 대중화
4. 노(能)의 보존과 계승을 위한 타개책
5. 나오며
참고문헌
要旨

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0