메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
박소영 (대구대학교)
저널정보
한국수산해양교육학회 수산해양교육연구 수산해양교육연구 제34권 제5호(통권 제119호)
발행연도
2022.10
수록면
941 - 950 (10page)
DOI
10.13000/JFMSE.2022.10.34.5.941

이용수

DBpia Top 10%동일한 주제분류 기준으로
최근 2년간 이용수 순으로 정렬했을 때
해당 논문이 위치하는 상위 비율을 의미합니다.
표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study sought to find examples of regionally linked education programs developed and operated in leading districts in the high school credit system and analyze their characteristics. In order to achieve this objective, cases of regionally linked education programs in three districts were analyzed based on the contents and literature that the researcher experienced while participating in consulting for the leading districts in the high school credit system. The implications that can be suggested for developing and operating regional-linked educational programs in the future through this study are as follows. First, it is necessary to utilize various local resources inside and outside the district to develop and operate regionally linked education programs in the leading district. Second, there is a need for interest and support for regionally-linked education programs from metropolitan/provincial offices of education and regional offices of education. Third, cooperation and communication with city/provincial offices of education and regional offices of education, local governments and nearby universities are necessary.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 고교학점제 선도지구 정책과 지역 연계교육
Ⅲ. 연구 방법
Ⅳ. 연구 결과
Ⅴ. 논의 및 결론
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0