메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
박재호 (화인정밀) 공동영 (화인정밀) 이치영 (화인정밀) 김철수 (한국교통대) 김재문 (한국교통대)
저널정보
대한전기학회 전기학회논문지 전기학회논문지 제71권 제12호
발행연도
2022.12
수록면
1,923 - 1,928 (6page)
DOI
10.5370/KIEE.2022.71.12.1923

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
A fore section of a high-speed train best expresses the characteristics of the vehicle and is functional by reducing air resistance. The controller of the existing hatch system is designed as a PLC, so it is possible to modify the control circuit without physically changing wiring or relays. However, it is not standardized as each foreign manufacturer provides software in different languages. Therefore, when a failure of the PLC itself occurs, it is impossible to identify the cause, so there is a disadvantage in that response to system failure is delayed.
In this paper, the requirements for the controller were derived through the analysis of the operation characteristics and functions of the existing high-speed train hatch system controller. In addition, the hatch system controller was designed by analyzing the operation sequence of the hatch system. And considering the future improvement of the hatch system, the controller was designed as a PCB type that is easy to expand. The normal operation of the controller was tested by virtually applying the hatch operation input signal and the sensor input signal. As a result of the experiment, it was confirmed that the hatch system status output signal and the pneumatic valve control output signal were controlled according to the hatch system operation sequence.

목차

Abstract
1. 서론
2. 고속철도차량 해치시스템 분석
3. 해치시스템 동작 특성
4. 결론
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0