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저자정보
임종욱 (넥센타이어) 고재현 (넥센타이어) 최영길 (넥센타이어) 나재봉 (넥센타이어) 최우영 (넥센타이어) 장홍주 (넥센타이어) 성기득 (넥센타이어) 김남균 (넥센타이어)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 추계학술대회 및 전시회 2022년 한국자동차공학회 추계학술대회 및 전시회
발행연도
2022.11
수록면
664 - 667 (4page)

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The automobile market is changing from internal combustion engines to electric vehicles. Accordingly, the load of the vehicle increases due to the weight of the battery, and accelerates to a high torque at the time of departure. High torque and load affect the shear stress and grip interacting with the tyre block on the road surface. For this reason, in this study, tire friction noise emitted when a vehicle accelerates was studied. A method of obtaining the contribution of each tire structure factor contributing to tire friction noise using the Support Vector Regression was presented. The optimal specification result according to the noise result of the actual vehicle test and the contribution of the structural factor were compared and verified. In the future, noise reduction characteristics according to major factors will be studied, and actual vehicle test evaluation technology will be developed and used for electric vehicle acceleration noise research.

목차

Abstract
1. 서론
2. 가속 마찰 소음 연구 대상 타이어 선정
3. 실차 가속 마찰 소음 대역 정의 및 평가 결과
4. 타이어 구조 인자 별 기여도 분석
5. 결론
References

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