메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이택수 (로텍) 박승우 (계명대학교) 문주형 (계명대학교) 김태형 (경상국립대학교) 강동우 (계명대학교)
저널정보
대한전기학회 전기학회논문지 P 전기학회논문지 제72P권 제1호
발행연도
2023.3
수록면
31 - 36 (6page)
DOI
10.5370/KIEEP.2023.72.1.31

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The technology related to the multi-axis spherical motor is a technology that implements a three-dimensional motion, and various countries and research institutes are currently conducting prior research. A motor using a spherical type rotor can dramatically increase the degree of freedom of vehicle steering and robot motion according to the expansion of the tilt angle that determines the movable range of the rotation axis. when a multi-axis control system is used by adding mechanical axes, the size of the motor increases due to additional devices such as complex power conversion devices such as multiple gears and links. To solve this size problem, a spherical motor that does not use a mechanical axis can significantly affect the size. However, if a mechanical axis is not used, a problem in stability, such as shaking, occurs during driving. In this paper, we proposed an auxiliary structure to improve the stability of an inductive spherical by using a permanent magnet instead of a mechanical shaft.

목차

Abstract
1. 서론
2. 다자유도 구형 전동기 기본 구조
3. 조향 안정성 개선을 위한 회전자 구조
4. 결론
References

참고문헌 (11)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2023-560-000445351