메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
전경선 (이화여자대학교) 심윤진 (이화여자대학교)
저널정보
국제한국어교육학회 한국어 교육 한국어교육 제33권 제1호
발행연도
2022.3
수록면
159 - 186 (28page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study examined the trends and achievements of oral feedback studies in the field of Korean Language education. A total of 48 publications were analyzed by using the cross-searching of key words related to oral feedback. The existing analysis framework used in the previous studies was adapted to fit the oral feedback study. The findings underscore the need for conducting active research in oral feedback. The findings also show the limited number of studies that compare the effects of explicit and implicit oral feedback, which need to be further developed. Moreover, there is a need for both organization of terms and constant development of research design and methods as well as implications of oral feedback. This study contributes to the field of Korean Language Education in that it provides a thorough review of existing studies on oral feedback and paved the way for Korean learners to effectively improve their speaking abilities. This study may prove meaningful for future research of oral feedback in Korean Language education.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0