지원사업
학술연구/단체지원/교육 등 연구자 활동을 지속하도록 DBpia가 지원하고 있어요.
커뮤니티
연구자들이 자신의 연구와 전문성을 널리 알리고, 새로운 협력의 기회를 만들 수 있는 네트워킹 공간이에요.
이용수
등록된 정보가 없습니다.
논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!
Learning Activities and Learning Behaviors for Learning Analytics in e-Learning Environments
Educational Technology International
2016 .01
대학생들의 학업 성취도에 대한 온라인 교육서비스품질과 학습몰입의 영향력
호텔리조트연구
2023 .04
대학 비대면 실시간 온라인 화상강의에서 학습 몰입 및 학습 성과에 영향을 미치는 요인
멀티미디어 언어교육
2021 .01
기업교육을 위한 인터넷 원격훈련 학습과정 모니터링 연구
산경연구논집
2018 .08
Effects of University Students’ Social and Teaching Presence on Learning Engagement and Perceived Learning Achievement in Online Courses
Educational Technology International
2021 .10
Learners’ Perceptions and Experiences of Using e-Textbooks in Online Learning Environment
Educational Technology International
2019 .01
Analysis of the Impact of Students’ Perception of Course Quality on Online Learning Satisfaction
Educational Technology International
2021 .10
新冠疫情流行期间关于中国大学生学习投入的影响因素的研究: 线上学习为中心
Journal of China Studies
2021 .01
COVID-19 and tourism and hospitality education in South Korea : A focus on online learning improvements in higher education
관광연구저널
2020 .10
코로나19로 인한 비대면 온라인 학습자의 학업성취도에 영향을 미치는 요인연구
정보사회와 미디어
2022 .08
대학생의 비자발적 온라인 학습 상황에서의 자기주도 학습능력의 구성요인에 대한 탐색
교육과학연구
2022 .03
기업교육 이러닝 콘텐츠의 동향과 발전 방향
산경연구논집
2018 .02
한국어 온라인 교육서비스 품질이 학습성과 및 학습만족에 미치는 영향에 관한 연구
경영과 정보연구
2022 .12
Analysis of Changes in University Students’ Awareness of Online Classes from 2020 to 2022 during the COVID-19
Educational Technology International
2024 .04
Overcoming the Hurdles of Transition: Middle School Students’ Engagement in Distance Instruction During the COVID-19 Pandemic in South Korea
Educational Technology International
2023 .04
Investigating Factors of Transitioned-Online Courses on Satisfaction and Learning Effectiveness in Higher Education during the Era of the COVID-19
East Asian Journal of Business Economics
2022 .09
대학 교수학습개발 전문가의 학습분석 인식 연구
교육연구논총
2016 .01
경기도 온라인평생학습 방향과 추진과제
정책연구
2019 .12
매실의 소비자 구매의식과 구매특성 분석
유통과학연구
2015 .01
0