메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
강준수 (중앙대학교) 이영희 (아주대학교)
저널정보
한국영어학학회 영어학연구 영어학연구 제28권 제2호
발행연도
2022.8
수록면
87 - 111 (25page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This article delves into which MBTI personality types arise in which particular reading comprehension strategies, thus aiming to deliver optimum English instructions based on individual preferences. To that end, using MBTI data concurrently with the reading strategy preference results collected from 131 participants, this study examined five discrete reading comprehension strategies according to 16 personality types in four ranges-favorite worlds, information, decision, and structure. The results evidenced that E-typed and J-typed learners adopted the vocabulary meaning decoding strategy more than I-typed and P-typed learners. The guessing and comprehension check strategy statistically differed between E- and I-typed learners. The meta-cognitive strategy also confirmed the statistical significance between T and F-typed learners. It was found that different reading strategies could depend on L2 learners’ different personality types. Overall, it can be interpreted that active employment of a wide range of reading strategies through diverse instructional approaches would eventually foster L2 learners’ reading comprehension while enhancing their strengths and complementing weaknesse.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0