지원사업
학술연구/단체지원/교육 등 연구자 활동을 지속하도록 DBpia가 지원하고 있어요.
커뮤니티
연구자들이 자신의 연구와 전문성을 널리 알리고, 새로운 협력의 기회를 만들 수 있는 네트워킹 공간이에요.
등록된 정보가 없습니다.
논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!
외국인 학부생의 학술적 글쓰기를 위한 '요약하기'교육 방안에 대한 연구
이중언어학
2016 .12
대학생의 영어 문식력 신장을 위한 읽기ㆍ쓰기 통합학습 방안
언어과학연구
2015 .06
Characteristics of Korean High School Students’ Summary Writing of English Reading Texts
응용언어학
2016 .12
요약하기 활동이 영어능력에 미치는 영향: 메타분석
현대영어영문학
2021 .01
Situated Writing: Writing Practice through Process of Korean·Chinese·Japanese Students in an English Department
언어연구
2017 .01
Reading Strategies and L2 Proficiency on the Development of L2 Learners’ Summary Writing
영어학연구
2016 .12
한국 대학생들의 요약하기 능력 부족에 관한 질적 연구
영어교과교육
2019 .01
Comparing Summaries of a Narrative Story Produced under Different Conditions
Journal of Pan-Pacific Association of Applied Linguistics
2019 .01
Relationships between Three Summary Question Types, Reading Comprehension, and Writing Expression for Japanese High School Students
Journal of Asia TEFL
2023 .03
Goals for L2 Writing Development in Literature-Reading-Writing Tasks : Activity Theory Analysis
응용언어학
2018 .09
Broadening the Writing Context in EFL Classrooms: L2 Learners’ Perception of an Email Project
현대문법연구
2015 .01
How Graduate Students Present Information from Academic Texts: Theme-Rheme Analysis
영어학연구
2015 .01
Effects of outlining on the genre-based summaries: A corpus-based analysis
Foreign Languages Education
2019 .01
외국인 학습자의 요약 과정 관찰 연구: 요약 표현 과정을 중심으로
언어와 정보사회
2018 .01
Effects of Process-oriented Instruction on Korean EFL Students’ Writing at Different Levels of Proficiency
영어교육연구
2019 .01
협동학습 기반 다시쓰기 활동이 대학생들의 쓰기와 말하기에 미치는 영향
영어영문학21
2019 .01
Importance of Ongoing Motivation for EFL Writers’ Performance: Growth Curve Modeling
Journal of Asia TEFL
2016 .12
과정중심의 영어 작문 수업의 효과성: 글쓰기 중간 산출물과 학습자들의 인식에 대한 분석
영어영문학연구
2019 .01
Learning EFL Writing in Vietnam: Voices from An Upper-Secondary School’s Students
Journal of Asia TEFL
2021 .12
Perspectives on Writing Fluency of EFL Students
새한영어영문학회 학술발표회 논문집
2019 .10
0