메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
서강대학교 언어정보연구소 언어와 정보사회 언어와 정보사회 제35권
발행연도
2018.1
수록면
357 - 378 (22page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to observe the learner's summary process in detail and to look at the expressive aspects of the summary results. I observed, interviewed, and researched the strategies presented in the summary process of foreign learners. Many studies have been conducted on summaries in Korean language education recently, but most studies are only focused on how to teach structures and strategies. This assumes that the text can be summarized by only the strategy of architecture. However, on the actual survey, foreign learners who used various strategies to understand the writing still had difficulties in the summary. In particular, they couldn’t connect sentences in one text. They just found the main sentences from writing and wrote them down. This will show the need for specific way to summaries. Foreign learners need to learn how to connect sentences and how to make it look one text. It is meaningful to find it. This study could be the basic study to educate them about specific way to summarize.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0