메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김명현 (서울교육대학교) 정은지 (서울교육대학교) 주은정 (서울교육대학교)
저널정보
한국생물교육학회 생물교육 생물교육 제50권 제3호
발행연도
2022.9
수록면
331 - 343 (13page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to identify the difficulties that elementary school teachers face while guiding the life cycle of white cabbage butterflies and to present appropriate improvement directions in response to the needs of the field. A closed-type survey was conducted on 130 elementary school teachers to analyze the teaching experience of the field, and specific examples of the field were collected through an additional open-type survey of five elementary school teachers. As a result of the survey, the difficulties in guiding the life cycle of cabbage white butterflies could be summarized as factors of the material itself, teacher factors, student factors, and educational system factors. To solve these difficulties, it is necessary to provide on-site training to expand the opportunity for teachers to directly observe and explore the life cycle of the cabbage white butterfly, and to provide the necessary knowledge and information at the actual school site. In addition, it is necessary to reset the observation focus, study materials-diversification, present it including the context of inquiry activities, and seek long-term projects for curriculum integration.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0