메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
신항수 (한국교육과정평가원)
저널정보
역사교육학회 역사교육논집 역사교육논집 제81호
발행연도
2022.10
수록면
111 - 138 (28page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
In this thesis, I analyzed the writing standards(집필기준) of the 2015 revised curriculum period through characteristics, changes in form, and comparison with other compilation standards. the results are as follow. The writing standard is a document that has no legal basis. The purpose of making the writing standards has also lost its meaning. Many experts participate in the process in which textbooks are produced and used in schools. According to their expertise, textbooks will be produced, and control of government is no longer required. The contents of the writing standards were often in conflict with the national curriculum(국가 교육과정). Most of these contents are intended to impose specific political and academic views. Distorting the content of a legal document into a document that has no legal basis is a problem. In order for the writing standards to survive, there must be a legal basis, and they must remain in the role of supporting the national curriculum.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0