메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
박혜숙 (서원대학교)
저널정보
서원대학교 직지문화산업연구소 호서문화논총 호서문화논총 제24집
발행연도
2015.2
수록면
133 - 155 (23page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The national curriculum is revised nine times from the Syllabus Period so far in Korea. If the curriculum is changed, the textbook must be changed accordingly. In 2015, the new national curriculum will be presented, so we need a study linking the national curriculum and textbooks in order to prepare a new textbook corresponding to the new national curriculum.
In this paper, we first look at the characteristic of each national curriculum, and then state the contents of the geometry part in each national curriculum, and observe the change of the geometry part in each revision stage.
We also scan some 7th grade textbooks, which belong to the Korea Education Data Research Center, published in the Syllabus Period, the first and the second national curriculum period, focused on the ‘construction’ part to compare the contents described with the one in the present textbook.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 연구의 배경
Ⅲ. 중학교 기하 영역 내용 변화
Ⅳ. 교과서에서의 구현
Ⅴ. 결론 및 제언
참고문헌
ABSTRACT

참고문헌 (2)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2016-051-001382921