메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Naraa Vanchinkhuu (순천대학교) 신유선 (순천대학교)
저널정보
21세기영어영문학회 영어영문학21 영어영문학21 제35권 제4호
발행연도
2022.12
수록면
395 - 418 (24page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The current study aimed to examine the validity and reliability of the Academic Satisfaction Questionnaire to determine the nature of the academic adjustment for international students studying in Korea. A total of 101 iinternational university students in Korea took part in the online survey. The collected data underwent exploratory factor analysis (EFA) and confirmatory factor analysis (CFA) to verify the five-factor structure of the questionnaire. The EFA finding supported the five-factor structure being divided into five subcategories: Academic and Faculty Support, Social Interaction, Academic Adjustment, Personal & Social Adjustment, and Friendship. The CFA results verified that the ASQ can be partially satisfactory to measure international students’ academic adjustment in the hosting country. Last, all the reliability index indicated high internal consistency of the questionnaire. The findings highlighted the significance of validating and confirming the ASQ structure and provide new insights into the application of the ASQ across different academic contexts.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0