메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김보강 (전북대학교) 김정은 (전북대학교)
저널정보
대한언어학회 언어학 언어학 제29권 제4호
발행연도
2021.12
수록면
1 - 20 (20page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study investigated characteristics of foreign language (L2) reading anxiety in young learners who learn English by observing descriptive features of their L2 reading anxiety, and identifying components. A total of 70 young language learners aged between eight and thirteen participated in the study. Their English reading anxiety was assessed using the Foreign Language Reading Anxiety Scale (FLRAS) (Saito, Horwitz, & Garza, 1999). Descriptive statistics and a range of principal factor analyses were used to analyze their responses. Descriptive statistics found that child learners feel certain amount of anxiety on the activity of English reading itself, and also, feel anxiety from reading activities such as reading for details. Furthermore, the factor analysis found two major components comprising their reading anxiety: (1) anxiety in English, and (2) anxiety in reading. Pedagogical implications were discussed along with the research findings.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (26)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0