메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김영덕 (경북대)
저널정보
한국영미어문학회 영미어문학 영미어문학 제142호
발행연도
2021.9
수록면
1 - 24 (19page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Kaite O’Reilly’s richard III redux, one of her ‘d’ monologues, combines the formal flexibility of solo performance and disability politics to dramatize issues like ableist ideology and representations of physical difference. This paper discusses the play as a testimonial narrative that employs testimonial theatre strategies in order to elicit the audience’s ethical response. Created around actor Sara Beer, the monologue presents the monologist’s three personas who bear witness to oppression in as many realms: from her experience of spine-straightening treatment to social discrimination to the cultural construction of “evil” on the scoliotic body of the historical Richard III. The narrator traverses across representational frames, directly addressing the spectators and interacting with video and live camera, to appeal to them to trust the truthfulness of her story. Her three personas’ stories are interwoven together to constitute a collective testimony. Thus, this paper suggests, the narrator ultimately asks the audience to respond to her testimony, which is their ethical responsibility.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0