메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김보옥 (동대전초등학교) 김경한 (한국교원대학교)
저널정보
한국영어교과교육학회 영어교과교육 영어교과교육 제20권 제3호
발행연도
2021.8
수록면
97 - 117 (21page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
This study develops an instructional model for English chanting in elementary school. Chanting is an activity that can heighten students’ interest in English and help them learn rhythm and patterns in English, as well as communication skills. According to the survey administered in this study, however, chanting has not been properly used in elementary schools due to the absence of a systematic instructional model. The researchers in this study developed a such a model that can be applied in elementary schools, thereby contributing to the organization of an environment where teachers and students can learn how to chant properly. To evaluate its validity, the instructional model was examined by seven English education experts, all English teachers, and was evaluated for its suitability through a pilot class in an elementary school. The result was that the chant model had high validity as an instructional model and a positive effect on the students' interest, participation and self-confidence in the class as well. An instructional model for English chanting will help direct students’ learning and teachers’ pedagogy in the elementary English classroom.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (3)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0