메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
강선옥 (경상대학교)
저널정보
한국통번역교육학회 통번역교육연구 통번역교육연구 제19권 제4호
발행연도
2021.12
수록면
5 - 23 (19page)
DOI
10.23903/kaited.2021.19.4.001

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to explore how to teach passive construction to students who are studying TOEIC in Korea, especially focusing on TOEIC Listening part 1. It is not easy for Korean students to understand passive construction, specifically to catch different meanings between be+past participle and have/has+been+past participle, and get+participle. There is no problem for TOEIC Listening Part 1 with one photo provided, but most of the students cannot easily figure out their meanings in these structures if no photos are provided. Therefore, in this paper, I highlight such a problem rooted in the passive meaningful differences of English sentences by conducting a survey about the passive construction. Also, I emphasize the meaningful distinctions when translating the passive sentences into Korean, even in the TOEIC listening test 1.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (16)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0