메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
유선영 (세종대학교)
저널정보
한국통번역교육학회 통번역교육연구 통번역교육연구 제19권 제1호
발행연도
2021.1
수록면
67 - 80 (14page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to reconsider TOEIC learning methods so that TOEIC learners can have fluent English speaking skills through TOEIC learning, considering that many universities in Korea have a high demand for TOEIC classes, including English-related subjects, and that TOEIC scores are required for employment after college. In this paper, we reconsider TOEIC learning methods by analyzing English prepositions based on the theoretical background of cognitive grammar in terms of cognitive linguistics. The form of Korean translation for English prepositions could be found by comparing and analyzing English sentences and Korean translation sentences used in various English sentences in TOEIC textbooks through cognitive grammar theory. Therefore, this paper expects to help TOEIC learners in a positive direction by presenting TOEIC learning methods for fluency in English speaking through a prepositional analysis process on cognitive grammar to avoid confusion that TOEIC learners experience in TOEIC learning.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (8)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0