메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Sayako Maswana (Tokyo University of Science) Hiroshi Yamada (Takachiho University)
저널정보
아시아테플 Journal of Asia TEFL Journal of Asia TEFL 제18권 제3호
발행연도
2021.10
수록면
891 - 903 (13page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The importance of English for Academic Purposes (EAP) in tertiary education has been widely recognized; however, practitioners have had difficulty helping learners transition from English for General Purposes (EGP) to EAP due to a lack of empirical research on prospective EAP learners in Japan. To fill this gap, the current study analyzed the vocabulary and rhetorical structures of 44 high school students’ essays. The results indicated a large percentage of general vocabulary and a lack of academic vocabulary in high school students’ essays, and the largest number of proper nouns in the Off List category. In terms of rhetorical structures, the moves that represent signposts and thesis were missing. This suggested that students often wrote without using transitional words and restating the thesis. Additionally, the move required to develop arguments using external sources was missing. Based on the study results, we discuss the pedagogical implications for students during the transition from EGP to EAP.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (57)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0