지원사업
학술연구/단체지원/교육 등 연구자 활동을 지속하도록 DBpia가 지원하고 있어요.
커뮤니티
연구자들이 자신의 연구와 전문성을 널리 알리고, 새로운 협력의 기회를 만들 수 있는 네트워킹 공간이에요.
이용수
등록된 정보가 없습니다.
논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!
Factors affecting English reading comprehension of Korean middle school students
영어영문학연구
2015 .01
Effects of Web-Based Learning on the L2 Reading Comprehension of Korean College Students
영상영어교육(STEM Journal)
2016 .01
영어 읽기 능력에 관한 초등학교 6학년 학생들의 잠재 프로파일 분석
초등영어교육
2021 .01
의미 중심 읽기 지도법이 중학생 영어 학습자의 읽기 능력과 읽기 태도에 미치는 영향
영어학
2022 .01
Simple View of Reading 읽기 모형 검증 연구 -중국인 한국어 학습자 대상으로
한국언어문학
2022 .07
The Use of Newspaper Articles to Enhance the Reading Proficiency of Chinese EFL Learners
영어영문학연구
2022 .05
Motivation for L2 Reading and Its Relationship with Reading Amount in a Korean EFL University Setting
현대영어교육
2024 .03
다독이 아동 영어 학습자의 원서 읽기 능력에 미치는 영향: 읽기 동기 예측 변인을 중심으로
영어학
2023 .01
Motivational and Strategic Profiles of EFL University Learners as Predictors of L2 Reading Proficiency
언어과학연구
2017 .12
Effects of Gender and Grade Level on Young Korean EFL Learners’ Reading Comprehension
현대문법연구
2016 .01
Investigating the Reading-Writing Relationship of Advanced Korean EFL Learners
Foreign Languages Education
2022 .09
On the Use of Prediction Strategy in Korean EFL Learners’ Reading Comprehension
응용언어학
2019 .03
Diagnosis of Korean EFL High School Students’ Reading Fluency Using Informal Reading Inventory
Journal of Asia TEFL
2021 .01
L2 읽기에서의 L1 읽기 이해력의 역할
영어영문학21
2020 .01
Analysis of EFL Elementary School Students' English Reading Ability Profiles and Their Learning Backgrounds
Journal of Asia TEFL
2024 .09
A study of Korean EFL students’ L2 reading attitude: Its relationship with L1 reading attitude
영어교과교육
2020 .01
Predicting Korean EFL learners’ reading comprehension with decoding skills and oral vocabulary knowledge
영어교육연구
2016 .01
Relative Contribution of Reading Fluency and Vocabulary Knowledge in Predicting Korean EFL Learners’ Reading Comprehension
Journal of Asia TEFL
2020 .01
EFL 대학생의 영어 학습동기에 따른 독해전략 사용에 관한 분석
언어학 연구
2018 .01
Effects of Reading-While-Listening and Reading Only on Reading Comprehension of Japanese High School EFL Learners
Journal of Asia TEFL
2024 .03
0