메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
조군위 (충북대학교 국제경영학과) 박현정 (충북대학교)
저널정보
한국무역연구원 무역연구 무역연구 제17권 제4호
발행연도
2021.8
수록면
407 - 419 (13page)
DOI
http://dx.doi.org/10.16980/jitc.17.4.202108.407

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Purpose This study aims to understand the impact of COVID-19 anxiety on the perceived attributes of drone food delivery service, the influence of various characteristics on consumer ambivalence toward service, and the effect of this ambivalence on adoption intention. Design/Methodology/Approach This study observed the effects of COVID-19 anxiety on the attributes of drone food delivery services, including rapidity cognition, compatibility awareness, safety concerns, psychological risk, and performance risk, which affected ambivalence, and consequently, use intention. A questionnaire survey was conducted among 376 Chinese consumers are aware of drone food delivery service. Data collected were analyzed with SPSS 26.0 and AMOS 24.0 to verify the impact of the ambivalence on use intention. Findings COVID-19 anxiety increased perceived benefits and risks associated with the technical delivery service leading to ambivalence. The cognition of rapidity and compatibility of drone food delivery services had negative impacts on ambivalence. On the contrary, safety concerns, psychological risk, and performance risk positively affected ambivalence. The ambivalence decreased usage intention. Research Implications Results indicate that COVID-19 anxiety influenced consumer perceptions of innovative service attributes and ambivalence both directly and indirectly.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (18)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0