메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
전경희 (강남대학교)
저널정보
한국교육평가학회 교육평가연구 교육평가연구 제29권 제4호
발행연도
2016.12
수록면
715 - 733 (19page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study examines the effect of model-data misfit on polytomous IRT equating under the common-item nonequivalent groups design. A simulation study was conducted to assess equating results according to different impacts and aspects of model-data misfit. The study factors include the proportion and the location of misfitting items on uncommon and common item sets. Equating results from different misfit conditions were evaluated based on two criteria: consistency in score conversions and equity properties. This study found that the equating relationship was substantially altered when a test from involves misfitting items in comparison to the situation where no misfit exists. Distortion of the score conversions tended to be more severe when misfits occurred in uncommon items rather than common items. First- and second- equity properties were not well achieved when uncommon items were functioning as misfitting items. The location of misfit rather than proportion of misfit has a larger impact on the equating results.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (24)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0