메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이철희 (상지대학교)
저널정보
한국영미어문학회 영미어문학 영미어문학 제116호
발행연도
2015.3
수록면
1 - 18 (18page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This paper is to trace Eliot’s poem by way of Leibnitz’s Monad. To Leibnitz, all things in the world can be called monads and they can be classified by consciousness. And he calls the highest level of monads God. That is, Leibnitz diagnoses that God controls and manages all things in our world. Certainly God controls other monads which are in low level. Similarly, Eliot regards God as the center of our world (he calls it logos) and depicts the status which is God’s absences as sterile, barren and desperate. Also Eliot classifies time into three categories: past, present, future. But it is remarkable that they have a linear quality. It continues to connect with each other without stopping. This is like Leibnitz’s monad, meaning that it is not atomical as Eliot’s time has “continuity” which cannot be separated each other. After all, as Leibnitz thinks of God as the highest of all monads, so Eliot regards God as the center of all things in the world. Regretting that there is no God in the modern world, Eliot suggests that a modern man should go back to God.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0